Strategie voor makelaars

Wil jij een sterkere marktpositie?

Zonder jou te ontmoeten, bepaalt jouw potentiële klant of jij een geschikte makelaar zou kunnen zijn. Hoe zorg je ervoor dat hij jou weet te vinden en hoe creëer je in dit stadium merkvoorkeur? Eztat bouwt met jou (verder) aan een sterke merknaam, strategie en marktpositie. Het resultaat: een sterkere marktpositie die leidt tot meer leads en klanten. Het bouwen van een sterk merk begint met een goede strategie, waarbij jouw website en propositie de belangrijkste dragers zijn. 

Samen een sterk merk bouwen

De heilige graal van eztat

De experts van eztat gaan structureel (verder) bouwen aan de naamsbekendheid en het imago van jouw merk. Bij de start met eztat zijn er twee opties: je behoudt je bestaande merknaam of je kunt ervoor kiezen om te starten als Woonaccent makelaars.

Eigen merk en huisstijl
Heb je een goede merknaam opgebouwd en wil je deze meer gaan laden en versterken? Dan voeren we jouw huisstijl en (aangescherpte) propositie in alle elementen door. Met een mix van verschillende middelen gaan we dagelijks aan de slag met het vergroten van jouw naamsbekendheid en zetten we imago campagnes in om de actiebereidheid bij je doelgroep te verhogen. Vanuit de strategie, die we samen bepalen bij de start, gaan we structureel jouw marktpositie versterken met als resultaat meer leads, klanten en omzet.

Woonaccent worden
Ben je een startende makelaar of ben je toe aan een rebranding van je huisstijl? Heb je misschien je eigen naam verbonden aan je makelaarskantoor en wil je dat je merk niet langer persoons afhankelijk is? Dan heeft eztat een volledig uitgewerkt en succesvol bewezen marketingconcept klaar liggen voor jou: Woonaccent makelaars. Een sterke merknaam die in de afgelopen 20 jaar een grote naamsbekendheid heeft opgebouwd in de markt. Alle middelen die je nodig hebt om te starten, liggen op de plank in de opvallende Woonaccent huisstijl: te koop bord, website, verkoopbrochure, e-mailtemplates, kantoorprofilering, marketingacties, etc. 

Meer over de Woonaccent stijl >

Wat is jouw visie op de woningmarkt en welke invloed heeft dit op de manier waarop jij je kantoor runt? Wie is jouw klant? Op welk segment richt jij je dienstverlening? Een potentiële klant uit het hoge segment vereist een andere strategie, positionering en benadering dan een potentiële klant uit het lage- of middensegment.

Klantbeleving is het uitgangspunt. Om goed in te spelen op de gevoelens en behoeften van jouw klant, is het formuleren van jouw doelgroep key. En ook belangrijk: sluit de doelgroep die jij voor ogen hebt aan bij de klanten die tot nu toe voor jou kiezen? Kortom: komt jouw identiteit overeen met je gewenste imago?

Wat wil jij bereiken op de korte en langere termijn? Doelen stellen is nodig om de beste koers te bepalen voor jouw makelaarskantoor. Zonder doel ben je stuurloos. Wil je bijvoorbeeld de nadruk leggen op het verbeteren van je imago? Wil je de sociale media beter integreren in je verkooppakket? Of zit je eraan te denken om jouw werkgebied uit te breiden? Samen formuleren we heldere doelen voor jouw makelaarskantoor waar we allemaal achter staan. Haalbaar, maar ook een tikkeltje ambitieus. Want hoe hoger de lat, des te meer voldoening je ervaart bij het behalen van deze doelen!

Bij de start met eztat zorgen we ervoor dat jij én wij jouw vastgestelde doelen scherp voor ogen hebben, zodat we allemaal weten waar we naar streven voor jouw makelaarskantoor.

Waarom moet een klant voor jou kiezen? Wat maakt jouw dienstverlening anders dan die van concurrenten? Door de waan van de dag hebben veel makelaars hun propositie & USP’s niet meer scherp. Zonder sterke propositie & USP’s heb je feitelijk niks om je te onderscheiden van je concurrenten. En ook niks om mee te gaan adverteren. Maar helder krijgen wat jouw onderscheidend vermogen is, kan best lastig zijn. Ben jij de goedkoopste in jouw gebied? Bied jij de hoogste service? Of ben jij de makelaar die het beste gebruik maakt van social media? Eztat helpt jou bij het (her)formuleren van jouw belofte aan de klant. Jouw onderscheidend vermogen is de kapstok van de content op je website en je online marketing.

Zodra jouw strategie helder is, gaan we de marketingkalender voor jouw kantoor opstellen. Hier komt alles samen. We bepalen samen welke diensten nodig zijn om jouw doelen te behalen. Naast bijvoorbeeld de snelheid waarmee je je doelen wilt behalen is ook het budget van grote invloed. We bespreken met jou de verschillende opties, jij bepaalt uiteindelijk welk budget je wilt besteden. Eztat adviseert jou hoe je dit budget het beste over de diensten kunt verdelen. Dit kan ook variabel zijn. Je kunt bijvoorbeeld je budgetten in bepaalde maanden verhogen of juist verlagen. De experts van eztat adviseren jou wat het beste is in jouw situatie. 

Robbie van der Werf

Wil je weten of jij en eztat een goede match zijn? Laten wij dan gewoon eens afspreken! Ik vertel je in een online call alles wat je moet weten.

Zullen we kijken of het klikt?

We gaan graag voor jou aan de slag!