Online marketing voor makelaars

Wij zorgen voor meer vindbaarheid en leads, zodat jij kunt blijven makelen.

Verbeter jouw online positie

De meeste makelaars weten dat online marketing onmisbaar is voor een sterke marktpositie. Voor de makelaars met ambitie moet er meer gebeuren. Hoe bereik jij je doelgroep online? Heb jij een slimme contentstrategie uitgestippeld waarmee je van jouw sociale kanalen verkoopkanalen maakt? Hoe zorg jij ervoor dat jouw makelaarskantoor online wordt gevonden? Eztat helpt jou met het optimaal inrichten van de juiste online kanalen.

Online gevonden worden

De experts van eztat weten precies met welke tools ze jouw doelgroep het beste bereiken. En hoe je een top of mind positie creëert bij deze doelgroep. Iedere tool heeft zijn eigen specifieke (meetbare) doel. Vanuit jouw situatie, doelen en behoefte gaan we kijken welke mix het beste werkt voor jou. Het mooie van online is dat het nooit in beton gegoten is. We blijven testen, evalueren, aanpassen en optimaliseren!

Lokale vindbaarheid

Elke makelaar heeft zijn werkgebied. Gelukkig kunnen wij door middel van lokale SEO, zorgen dat jij in jouw werkgebied goed gevonden wordt.

Als iemand jou niet kent, maar wel graag geholpen wil worden door een makelaar, is de kans groot dat iemand zoekt op Google met:

‘makelaar + plaatsnaam’ of ‘huis kopen + plaatsnaam’.

Heb jij deze termen al goed geïmplementeerd in je webteksten?

Wat is SEA?

Bij SEA betaal je voor advertentieruimte in de zoekresultaten van een zoekmachine, zoals Google. Eztat zorgt ervoor dat jij zichtbaar bent in de resultaat bij zoekwoorden die aansluiten bij jouw doelgroep.  Dus als jouw doelgroep zoekt op ‘Wat is mijn huis waard’ of ‘Makelaar in …. ’ zien ze jouw kantoornaam. 

Wat levert SEA op?

Met SEA kun je snel resultaten behalen. Wil je meer naamsbekendheid, meer aanvragen voor een verkoopgesprek of een nieuwe dienst introduceren? Dan is SEA een tool waarmee je snel je doel kunt bereiken. Eztat zorgt ervoor dat jouw doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap wordt bereikt. Ziet iemand jouw advertentie bij een verkeerd zoekwoord, dan levert jou dat namelijk niks op. Sterker nog: dat kost onnodig budget. Gelukkig is het onze specialiteit om juist die zoekwoorden in te kopen die jou als makelaar het meeste opleveren. Zo betaal je nooit teveel en levert het jou kwalitatief hoogwaardig websitebezoek op.

Wat is SEO?

SEO heeft als doel dat jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten wordt getoond. Zoekmachines zoals Google hebben als primair doel dat zoekers zo snel mogelijk de juiste informatie krijgen. SEO is een continu proces van aanvullen en optimaliseren. Met een slimme SEO strategie zorgt eztat ervoor dat jouw website een autoriteit wordt binnen jouw werkgebied. Waar je bij SEA met een betaalde advertentie bovenaan staat in Google, zorgt SEO ervoor dat je website gratis goed wordt gevonden.

Wat levert SEO op?

Als jouw website een duidelijke structuur heeft en relevante content biedt, verwijst Google zoekers sneller door naar jouw website. Als je in je website  informatie biedt die voldoet aan de wensen van de zoeker, laat je zien dat je betrouwbaar bent. Google beloont dit met een hogere positie in de zoekresultaten. De woorden waar veel op geklikt wordt in je SEA campagnes, gebruiken we ook weer in jouw website teksten.

Wat is CRO?

Dat je met SEO en SEA meer bezoekers op je website krijgt, is hartstikke leuk. Maar je wilt het liefst dat die bezoeker uiteindelijk een klant wordt. Dat is het doel van CRO: ervoor zorgen dat je website converteert. 

Elke pagina op je website heeft een specifiek conversiedoel. De experts van eztat zijn continu bezig met het optimaliseren van de content en inrichting van de site zodat de conversieratio van je website wordt verhoogd. Oftewel: we zorgen ervoor dat jouw websitebezoeker klikt en daadwerkelijk een lead wordt.

Wat levert CRO op?

Alles is erop gericht dat de bezoeker vindt wat hij zoekt. Daarmee vergroten we de kans dat de bezoeker converteert. 

Waarom social media inzetten?

Wist je dat jouw klant gemiddeld 2,5 uur per dag besteedt aan social media? Steeds vaker selecteert een woningverkoper zijn makelaar op het gebruik van social media. Heeft hij veel volgers? Hoe zorgt hij ervoor dat mijn woning opvalt en onder de aandacht wordt gebracht?

Voor jou als makelaar zijn de socials een ultiem middel om laagdrempelig in contact te komen met potentiele klanten en jezelf te onderscheiden. 

De gemiddelde makelaar post het nieuwste woningaanbod of andere content wel op Facebook, maar daar blijft het vaak bij. Het ontbreekt aan tijd en kennis om een doordachte contentstrategie te bedenken waarmee je daadwerkelijk leads uit je socials haalt. Welke strategie bij jouw makelaarskantoor past, hangt samen met jouw doelen en propositie. De potentie van social media is groot, het kan zelfs je belangrijkste verkoopkanaal worden. 

Bij je start met eztat bespreken we ook de inzet van jouw sociale kanalen. Binnen het abonnement van eztat kun je onze contentkalender (beeld en tekst) afnemen. Daarmee kun je met weinig tijd al veel (meer) bereiken. Eztat helpt jou met tips en tricks hoe jij nog meer uit je socials kunt halen.

Waarom adverteren op Social Media?

Adverteer jij al je met woningaanbod op Facebook en Instagram? Het is echt een gemiste kans als je hier nog geen gebruik van maakt als makelaar. Met een paar euro per dag kun je al duizenden potentiële kopers bereiken. Naast het vinden van een koper vergroot je hiermee ook nog eens de naamsbekendheid van je kantoor én laat je zien dat je een actieve makelaar bent. 

Het voordeel van social media ads is dat je heel gericht kunt targeten. Heb je bijvoorbeeld een appartement in de verkoop gekregen? Dan maakt de expert van eztat een profiel aan op basis van leeftijd, gezinssituatie, interesses, woonplaats, etc. De selectie wordt specifiek gericht op de woning die je wilt verkopen. Het resultaat is een kwalitatief beter bereik. Omdat we bij eztat veel ervaring hebben in de woningmakelaardij, weten we precies wat wel en niet werkt. 

Wat levert Social Media adverteren op?

Het grootste voordeel van een betaalde woningcampagne? Je bereikt ook de latente woningzoeker in plaats van alleen de actieve zoekers op funda. Zo vergroot je als makelaar veelvoudig de kans om jouw woning te verkopen. De kosten van de advertentie kun je integreren in je verkooppakket. 

Branding campagnes

Naast woningaanbod advertenties zijn social ads ook heel effectief voor campagnes gericht branding & naamsbekendheid en het genereren van leads. Denk bijvoorbeeld aan een advertentie gericht op een gratis waardebepaling. Dit levert gegarandeerd nieuwe leads op.

Vanuit jouw doelen bepalen we of social media onderdeel moet zijn van jouw marketingkalender. 

Waarom Call Tracking inzetten?

Met online marketing hebben we volledig inzicht in online conversies, zoals aangevraagde verkoopadviesgesprekken en ingevulde contactformulieren. Veel van de conversies vindt echter nog telefonisch plaats. Ze hebben jouw te koop bord gezien, een post voorbij zien komen op facebook of kwamen op jouw website via Google. Ze bellen jou voor het maken van een afspraak. 

Hoe kom je erachter welk middel voor jou de meeste klanten oplevert? Met Call Tracking kunnen we precies zien waar je klant vandaan komt. Voor ieder middel dat we voor jou inzetten, wordt een uniek telefoonnummer gebruikt. Hierdoor kunnen we exact traceren vanuit welk middel jouw nieuwe klant contact met jou op heeft genomen.

Wat levert Call Tracking op?

Met de inzet van Call Tracking weet jij precies hoeveel telefonische contactmomenten worden behaald via welk kanaal. Dat levert een heel belangrijk voordeel op. Omdat jij nu exact weet wat wel werkt en juist niet, kun we samen jouw kostbare marketingbudget nog efficiënter inzetten.

Wat is linkbuilding?

In de basis is linkbuilding het verkrijgen van links van andere websites die verwijzen naar jouw website. Hoe meer relevante websites er naar jouw website verwijzen hoe meer vertrouwen zoekmachines als Google hieruit halen. Daarmee laat je Google weten dat jouw website een autoriteit is rondom het onderwerp waarmee de link tussen jouw website en de andere website is gelegd.

Wat levert Linkbuilding op?

Als je linkbuilding goed toepast, kom je uiteindelijk hoger in Google. Google ziet het nut er van in om jouw website hoog in de resultaten te tonen, omdat je relevante en belangrijke informatie biedt aan zoekers.

Meer informatie over Linkbuilding

Makelaar, pak je voorsprong

Als eztat member heb je een enorme voorsprong. Onze 30 jaar expertise en ervaring zie je terug in onze inhoudelijke rol als strategisch sparringpartner, maar ook in de online campagnes die wij voor je uitvoeren. De kennis van de woningmarkt gecombineerd met onze kennis van online marketing: daarmee ga jij het verschil maken in jouw regio.  

Robbie van der Werf

Ben jij er klaar voor om je voorsprong te pakken? Laten wij dan gewoon eens (online) afspreken!

Sparren over de mogelijkheden?