Sales tools voor makelaars

Extra leads en aanbod zit bij de dienst inbegrepen.

Claim jouw autoriteit in de markt

Je bent als makelaar goed bezig: je hebt je website op orde, je online marketing loopt goed en je klanten zien je regelmatig voorbijkomen op de socials met woningaanbod en aansprekende content en betaalde advertenties. Dat is al een compliment waard, want je bent daarmee je concurrentie al een flinke stap voor. Met onze sales tools gaan we nog een stapje verder, zodat jij met kop en schouders boven je concurrentie uitsteekt. Claim jouw autoriteit in de markt met de vooruitstrevende acties en tools van eztat. 

Sales tools

Met onze sales tools heb jij extra munitie in handen om je te onderscheiden van je concurrentie. Met de juiste inzet van vooruitstrevende tools haal jij meer omzet en leads uit de markt. Eztat volgt trends en ontwikkelingen in de woningmarkt op de voet. We ontwikkelen leadgenererende acties waarmee jij kunt inspelen op de behoefte van de klant. 

Wat wil jij bereiken?
Wil je meer grip op de klantreis? De conversie op je verkoopgesprekken verhogen? Of wil je inspelen op de ontwikkelingen in de woningmarkt en meer verkoopleads genereren? De experts van eztat weten precies met welke sales tools ze jouw doelen het beste kunnen behalen. 

Waarom leadgenererende acties
De leadgenerende acties zorgen ervoor dat aangesloten makelaars meer grip krijgen op de consument. Als makelaar bied je een oplossing die aansluit op de onzekere situatie waarin je (potentiele) klant zich bevindt. Het resultaat: meer leads, meer grip op de klantreis en een sterke concurrentiepositie.

Dealer worden?
Makelaars die in willen spelen op de kansen die de woningmarkt biedt, kunnen exclusief dealer worden van deze acties. De acties worden als autoriteit neergezet in de markt met een eigen website, aanvullende middelen en online campagnes.

Wat bedoelen we met conversie ondersteuning?
Hoeveel verkoopgesprekken heb je gevoerd in het afgelopen jaar? En hoeveel klanten heeft dit je opgeleverd? Het percentage dat uiteindelijk voor jou kiest, geeft inzicht in de kwaliteit van je verkoopgesprekken. Gemiddeld nodigt een verkoper 3 makelaars uit. 33,3% kans voor jou om de opdracht binnen te halen. Wat is jouw verhaal tijdens een verkoopadviesgesprek? Waarmee overtuig jij de klant om voor jou te kiezen? Bij eztat hebben we handige tools ontwikkeld waarmee we de conversie van jouw verkoopgesprekken kunnen verhogen. Jij krijgt deze tools in handen waarmee je inspeelt op de situatie van je potentiele klant, zodat je ook de twijfelaars weet te overtuigen.

Conversieverhogers van eztat:
– Ondersteunende offline middelen
– Acties die inspelen op de situatie van je potentiele klant

Ondersteunende offline middelen
Het werkt conversie verhogend als je tijdens het verkoopgesprek jouw verhaal kunt ondersteunen met online en offline middelen. Het voordeel van offline middelen: je laat ze achter waardoor je top of mind blijft. Dat kan bijvoorbeeld een corporate brochure over je dienstverlening zijn, een visualisatie van je verkooppakket of een leaflet hoe slim je social media inzet bij de verkoop. 

 

Conversie verhogende acties

Proef Verkopen
Met de actie Proef Verkopen kan jouw klant gratis je dienstverlening proberen. Wanneer de klant besluit om de opdracht in te trekken, betaalt hij geen kosten. Zo neem je de angst voor hoge kosten weg, je klant betaalt alleen als het huis is verkocht. 

Wij lopen harder
In de huidige woningmarkt garandeert iedere makelaar dat een huis snel wordt verkocht, maar ook tegen de beste prijs? Met de actie Wij open harder speel je in op de angst voor een te lage opbrengst. Je biedt een prestatietarief aan in plaats van een vast percentage van de verkoopprijs. De klant betaalt alleen meer wanneer het huis meer oplevert.

Virtueel verkopen
Met Virtueel verkopen maak jij de woning van je potentiële verkoopklant alvast verkoopklaar en presenteer je het huis enkel aan serieuze kopers. 

Wat kan eztat voor jou doen?
Als je wilt, denken we met je mee en helpen je om jouw dienstverlening inhoudelijk te verbeteren zodat je beter kunt scoren op verkoopgesprekken. We bieden praktische tools waardoor je gemakkelijker van leads klanten kunt maken.  

Wat is marketing automation

Marketing automation bied je de mogelijkheid om taken te automatiseren die je anders handmatig zou moeten doen. Binnen Marketing automation zijn echter een heleboel gradaties. We richten ons met name op de kans om in te spelen op de klantreis van jouw potentiële klant.

Met de inzet van marketing automation gaan we leads stapje voor stapje opwarmen, met als doel dat het uiteindelijk een klant wordt.

Bezichtigers zijn bijvoorbeeld een belangrijke groep potentiële klanten waar je veel meer uit kunt halen. We maken bijvoorbeeld een flow (een reeks geautomatiseerde e-mails met relevante content). Heeft iemand een woning van jou bezichtigt en wordt hij niet de koper? Dan starten deze flow op waarbij de focus ligt op conversie op het juiste moment, bijvoorbeeld een gratis waardebepaling van zijn eigen woning of  aankoopbegeleiding. Misschien heb je een samenwerking met een financial? Dan kan ook deze partner opgenomen worden in de content.

Kortom: met marketing automation bieden we hele specifieke gepersonaliseerde content aan gedurende de klantreis met als doel conversie.

Online marketing is overduidelijk onmisbaar in de marketingstrategie voor jouw makelaarskantoor.  Steeds meer potentiële klanten weten de weg naar jouw makelaarskantoor te vinden dankzij de online campagnes en je website. Eztat biedt een complete ondersteuning aan makelaars. Daarom bieden we ook offline middelen aan in jouw huisstijl. Door offline middelen op het juiste moment in te zetten, versterken ze jouw online strategie. 

Offline middelen die eztat o.a. aanbiedt:

    • Corporate brochure over je dienstverlening
    • Leaflets (bijvoorbeeld over de inzet van social media)
    • Flyers (bijvoorbeeld gratis waardebepaling)
    • Inhoud verkooppakket
    • Etc.

Wat levert het jou op?
Eztat denkt met je mee over je complete marketingstrategie. De nadruk van onze werkwijze ligt op online, maar door de juiste mix te kiezen van online én offline middelen, versterk je de werking van beide. 

Waarom leverancier deals?

Een voordeel voor deelnemers van eztat is de deals die wij hebben gesloten met een aantal leveranciers. Zo kun je profiteren van voordelige tarieven. Wij hebben onder andere een samenwerking met: 

Moving Digital & Dat Huis
Deelnemers maken gebruik van Moving Digital of Dat Huis als ze op hun website de online waardebepaling aan willen bieden. Met deze tool voorzie je in een belangrijke behoefte van de bezoeker: snel berekenen wat een huis ongeveer waard is. Het geeft o.b.v. input van de bezoeker (over onder andere de grootte van het huis, het perceel, locatie) een indicatie van de waarde. Dit wordt weergegeven in een bandbreedte. Het doel van deze tool is vooral om in contact te komen met jou als makelaar. Ook al geeft de tool een onjuiste indicatiewaarde, want jij weet wel wat de exacte waarde is van een woning. Op die manier zet je de tool in om leads te genereren. 

Copaan
Met Copaan biedt je zoekers een tool om hun droomwoning te vinden. Het is een persoonlijk online zoeksysteem waarmee je als NVM aankoopmakelaar zoekers op maat van dienst kunt zijn bij het vinden van een huis.

De zoeker kan eenvoudig  eenvoudig een volledig beeld van creëren van prioriteiten, wensen en eisen. Ook de buurtinformatie is geintegreerd.

Yisual
Woningbrochures, raampresentaties, buurtmailingen: je maakt het met Yisual. Je kunt in je eigen huisstijl gebruik maken van de gebruiksvriendelijke editor of kies een passende, kant-en-klare template uit het gevarieerde aanbod.

Wat levert het jou op?
De tools zorgen ervoor dat jij in een vroeg stadium in beeld bent bij de klant. Je voorziet in hun behoefte en biedt gratis service. Dit draagt allemaal bij aan jouw imago en naamsbekendheid. Met de juiste aanpak zorg je ervoor dat deze leads daadwerkelijk betalende klanten worden.

Robbie van der Werf

Wil je weten of jij en eztat een goede match zijn? Laten wij dan gewoon eens afspreken! Ik vertel je in een online call alles wat je moet weten.

Ben jij toe aan een flinke boost?

Word je enthousiast van wat je hebt gelezen? Laat mij je in een online call uitleggen hoe jij het verschil gaat maken met eztat!